Skocz do zawartości

Terraria - Journey's End

 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1050773513.jpg.791540db8228c4152e28be69866f5d53.jpg

 

 

Czas płynie bardzo szybko, choć nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę. Kiedy czekamy na autobus minuty zdają się ciągnąć w nieskończoność, a podczas oglądania wciągającego filmu nawet nie zauważamy upływających godzin. Na rynku gier czas jest szczególnie bezlitosny, technologia prze do przodu bez opamiętania i tytuły sprzed paru lat, często bardzo dobre, obecnie niekoniecznie zdają test czasu. W przeciwieństwie do muzyk czy filmów, gry sprzed 9 lat już nie wydają się takie zachęcające. Xbox 360 zastąpił One, zamiast Wii mamy Switcha, Playstation nabija kolejne numery, a komputery z tamtych lat są niczym tostery w porównaniu do obecnych. Nie znaczy to jednak, że czas jest barierą nie do pokonania...

 

Ui53UJ5D3yY2pd5tQD4VWG-1200-80.jpg.355d4cd6d83304388c0c451e91e0903a.jpg

 

16.05.2020. Tego dnia, dokładnie 9 lat po ujrzeniu światła dziennego w swojej macierzystej postaci Terraria otrzymała ostatni dodatek, The Journey's End (W tłumaczeniu na nasze - koniec podróży). Jest to ważne wydarzenie nie tylko spoglądając na fanów serii, ale także biorąc pod uwagę, że coraz rzadziej tytuły są wspierane przez tak długi czas. Jasne jest oczywiście, że wielkie kompanie z miliardowymi budżetami mogą sobie na to pozwolić, choć coraz częściej kontrowersyjne decyzje przyćmiewają gry wydawane przez najbardziej znane marki. Terraria natomiast została stworzona przez nikomu do tamtej pory nieznane studio Re-Logic, które obecnie składa się z zaledwie 12 osób.

 

5666d71a259497c243a71aea4b58ba8a.png.a9fffae9f32281aca49cad925da18c05.png

 

Nie byłoby to możliwe gdyby Terraria nie okazała się ogromnym sukcesem. Po tygodniu i dwóch dniach od wydania, tytuł sprzedał się w 200 000 egzemplarzy przebijając takie tytuły jak Wiedźmin 2 czy Portal 2, co pozwoliło developerom na ciągła pracę, która zakończyła się po 9 latach i choć może się wydawać, że po takim czasie gra raczej przeszła do historii, nic bardziej mylnego. Po wydaniu aktualizacji Terraria utrzymuje się wśród najbardziej popularnych gier na Steam, a w trakcie swojego apogeum, w grę grało prawie pół miliona osób.

 

Re-logic-Terraria-Journet-end-990x557.png.f24e3b53631f6b723d78e060555b523b.png

 

Co tak przyciągnęło graczy? Terraria czy Minecraft, do którego gra jest porównywania do znudzenia, na pewno sporo zawdzięcza wsparciu modów, które odświeżają tytuł i pozwalają na odświeżanie ogranej produkcji na tyle, na ile pozwolą nam umiejętności moderów i nasza wyobraźnia. Sprawy na pewno też ułatwił fakt, że Terraria to po prostu bardzo solidna produkcja, a skoro opóźnienie (według planów twórców patch miał wyjść w zeszłym roku) nie zniechęciło graczy, to czy trzeba więcej dodawać?

 

Terraria-biome-1280x720.jpg.e3cc49af9e4baaad4e2a898a493b7fdd.jpg

 

A co się pojawiło w tym dodatku, że tytuł przeżywa odrodzenie? Sama lista zmian jest ogromna i choć twórcy stworzyli forum, gdzie wszystko zostało opisane, to na niewiele się to zdało, gdyż niemal natychmiast strona została przeciążona. Niedawno podobnym przypadek zaliczył Epic Games, gdy za darmo można było dostać GTA V, więc skalę zainteresowania można błyskawicznie porównać. W szybkim skrócie pojawiło się około 1000 nowych przedmiotów, dodatkowi wrogowie, mini oraz klasyczni bossowie, o których teraz za sprawą bestiariusza możemy się więcej dowiedzieć w zależności od tego, ile danych stworów ubijemy.

 

AYJKhBrtC6JHsakzWknqTY.jpg.ea4248df2c6d77384bd79fbaf0953bca.jpg

 

Sam świat, choć generowany losowo, też doczekał się przebudowy. Od procesu tworzenia naszej krainy, przez nowe minibiomy aż do struktury budowania siedlisk. Teraz NPC, którzy dotychczas pojawiali się gdy tylko zbudowaliśmy prosty domek i spełnialiśmy odpowiednie kryteria (zabicie bossa, zdobycie specyficznego przedmiotu itp.) będą mogli tworzyć miasta jeśli będzie ich odpowiednia ilość. Żeby nie było łatwo mieszkańcy będą mieli swoje wymagania, nie będą mieszkać z kim ani gdzie popadnie, przez co będziemy musieli się bardziej przyłożyć  przy budowie naszych baz. 

 

Terraria-Journeys-end-2-1280x720.jpg.d75a19c6b9b2990a567c0e266548b376.jpg

 

Pojawiły się również nowe poziomy trudności. Mamy Journey Mode, gdzie poziom możemy ustalić sami wedle naszych upodobań, od ustawień pogody, przez poziom wrogów, ilości przedmiotów i wiele innych, co pozwala na swobodne przemierzanie nowego świata. Drugim poziomem jest Master Mode, który według zamierzeń ma wystawić na próbę nawet najbardziej doświadczonych gracz, a należy wziąć pod uwagę fakt, że Terraria nie należy do prostych gier, nieprzygotowany podróżnik szybko znajdzie skarb, ale jeszcze szybciej śmierć. Jeśli przemierzanie świata w danym momencie nie jest nam w smak, można będzie rozegrać partyjkę w golfa w poziomach tworzonych przez graczy.

 

TerrariaJourneyEnd-800x400.jpg.186ae04931c20b0fa345bef7429f28bf.jpg

 

Zmian jest oczywiście o wiele więcej, jednak najlepiej samemu się o tym przekonać sięgając po tytuł ponownie, lub, jeśli ktoś jeszcze nią miał okazji, po raz pierwszy rozpocząć swoją przygodę. Przygotujcie się jednak na dużo kopania, budowania i naturalnie umierania, ale przecież gdyby nie było wyzwania, to skarby nie byłyby tyle warte.

  • Kufel piwa 1
  • Kieliszek wódki 2

 

spacer.png

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
 Udostępnij

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...