Skocz do zawartości

[Poradnik] Edycja skinu wybranego modelu

 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużony

 

[Poradnik]

Edycja skinu wybranego modelu

 

 

 

W tym poradniku dowiesz się jak zedytować w poprawny sposób swój model, aby zmienić jego kolory lub dodać Twoje własne grafiki.

Przydatna opcja, gdy chcemy wykorzystać jeden rodzaj modelu dla dwóch drużyn CT/TT dzięki odpowiedniemu dozowaniu kolorów.

 

Potrzebne programy znajdziesz w naszym dziale z Plikami oraz na stronie producenta:

Jed's Half-Life Model Viewer

InfranView

 

 

 

1. Wybieramy model do edycji i otwieramy w programie Jed's Half-Life Model Viewer.

 

1.png

 

 

 

2. Przechodzimy do zakładki Textures (1.), wybieramy teksturę do edycji (2.) oraz opcję "Export Texture" (3.).

Plik zapisujemy dodając "v2" dla późniejszego rozróżnienia (otrzymujemy 01v2).

 

2.png

 

 

 

3. Wyeksportowany plik otwieramy za pomocą programu InfranView.

Przechodzimy do zakładki "Image" (1.), następnie z listy kierujemy się do "Increase Color Depth" (2.).

Zatwierdzamy opcję "16,7 Million colors (24 BPP)".

 

3.png

 

Na koniec: "File" -> "Save as...".

Zapisujemy w formacie BMP (!) oraz dodajemy "a" do naszej nazwy jeśli operujemy poprzednią nazwą pliku (otrzymujemy 01v2a). 

 

 

 

4. Teraz przechodzimy do edycji graficznej naszego pliku (01v2a), a po jej zakończeniu zapisujemy całość ponownie w formacie BMP.

 

 

 

5. Otwieramy zedytowany obraz w programie InfranView.

Przechodzimy do zakładki "Image" (1.), następnie z listy kierujemy się do "Decrease Color Depth" (2.).

Zatwierdzamy opcję "256 Colors (8 BPP)".

 

5.png

 

Na koniec: "File" -> "Save as...".

Nadpisujemy plik bazowy (w tym przypadku 01v2), format BMP.

 

 

 

6. Otwieramy nasz model w programie Jed's Half-Life Model Viewer.

Przechodzimy ponownie do zakładki "Textures", wybieramy z listy edytowaną teksturę, następnie "Import Texture".

Pliki podmieniamy.

 

6.png

 

 

 

7. Zapisujemy nasz nowy model pod inną nazwą, aby zachować bazę.

W efekcie finalnym otrzymujemy:

 

fin.png

 

Sposób w jaki dokonamy edycji, czyli kolory, dodanie grafiki zależy wyłącznie od naszej inwencji twórczej oraz samego modelu (w tym przypadku otrzymaliśmy odbicie lustrzane). 

 

Dziękuję za poświęcony czas na zapoznanie się z poradnikiem oraz oczywiście zachęcam do spróbowania swoich sił i samemu wykonać podobną edycję.

 

 

 

Zakaz kopiowania bez zgody Autora.

 @Lazarus!

 

  • Kufel piwa 4
  • Kieliszek wódki 1

ezTgThA.png

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
 Udostępnij

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...