Skocz do zawartości

Początkujący - Renderowanie [GIMP 2]

 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ren.png.ceaef6b741b0dc88a1273d5472ba1dc0.png

Renderowanie, czyli prościej mówiąc wycinanie elementów obrazu. Jedna z najważniejszych podstaw grafiki komputerowej, którą wielu zaczynających przygodę z grafiką zaniedbuje.

W tym poradniku postaram się krok po kroku w zrozumiały sposób wytłumaczyć najbardziej dokładny sposób renderingu.

 

obrazwyk.png.cdfccb12c1b55034b379dba43c3df9e8.png

 

obraz.png.8f392310a69893d26fe840aa466b2d60.png

 

 

krok11.png.1b401b75f427c113aa0ca4b8310494fd.png

Wybieramy narzędzie Ścieżki z przybornika po lewej stronie, bądź naciskamy klawisz B.

 

 krok1.png.2806b13afd4919d804f2de2a0a48af15.png

 

 

krok2.png.c183e86d53c805047e98f06d08f6a3f2.png

Otrzymamy pod przybornikiem okno z trybem modyfikacji. Zaznaczamy "Projektowanie" jak na obrazku poniżej.

 

sciezki.png.03a2414ea28741b7e29d7e25d491d8cd.png

 

 

krok3.png.490fe4bb7a971d74bddc248a0f5d9252.png

Zaczynamy wycinanie zaznaczając LPM pierwszy punkt ścieżki na dowolnej krawędzi naszego elementu.

Następnie stawiamy kolejne punkty w niedalekiej odległości od ostatniego, cały czas wzdłuż krawędzi, aż oznaczony będzie cały obiekt. 

STOSUJ PRZYBLIŻENIE ABY JAK NAJDOKŁADNIEJ OZNACZYĆ ŚCIEŻKĘ !!

 

sciezka.png.4f69fba46b4ee2716899bd3ed74b330c.png          sciezka2.png.739d0b0eab0ed93cbfae24213905dcdd.png

 

 

krok4.png.7fe82f4d4bf76f6a2e1576af7c5afa65.png

Gdy mamy wyznaczoną ścieżkę wybieramy okno po prawej stronie programu Ścieżki, następnie PPM na naszej ścieżce i naciskamy Ścieżka na zaznaczenie.

 

sciezka3.png.8b67b90d3a82a8c68e8aa9bc920622c4.png          sciezka4.png.47ba5871e12b70935d3fff4abe4b32ff.png

 

 

krok5.png.7c07533b78e0cbbc3b063c06e7b78660.png

W tym momencie musimy skopiować wykonany przez nas render CTRL + C i wkleić CTRL + V.

Otrzymamy w warstwach Oderwane zaznaczenie, wciskamy na nie PPM i wybieramy opcje Do nowej warstwy.

 

sciezka5.png.4f0beeb0ef47c0ad378a7e2008aa9ae0.png

 

 

krok6.png.8d4cc23e60c8f35bd20741657e51b97e.png

Na koniec wyłączamy warstwę z tłem za pomocą wciśnięcia oczka znajdującego się obok warstw i gotowe.

 

sciezka6.png.23e95d0ba3e28f9b7964d92524a48fe9.png

 

Teraz możemy wyeksportować nasze dzieło, bądź użyć do innych prac!

 

 

obrazkonc.png.50c3f34b21627bfad2d8ad5dd8552749.png

koniec.png.9c496d45c390b811ffc6b35568b8b0e0.png

 

Edytował/a przez TaSe
  • Kufel piwa 4
  • Kieliszek wódki 1
  • Lampka wina 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry poradnik :) mimo to ja wole dodać kanał alfa potem działać różdżką i tym lasso, nie pamiętam jak się nazywa ;D 

                            Biozxtm.jpg      

                                                                                                                                                                                W11 do 007 odbjur

    

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
 Udostępnij

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...